Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Cep Telefonu Kullanım Alışkanlıkları ve Amaçlarının İncelenmesi
Ahmet ARSLAN
Marmara
Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi,
Bilgisayar
ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
İstanbul,
Türkiye
Aylin
TUTGUN ÜNAL
Maltepe
Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Bilgisayar
ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
İstanbul,
Türkiye
Özet
Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin cep
telefonu kullanım alışkanlıkları ve amaçları incelenmiştir. Araştırma,
İstanbul’da yer alan Marmara Üniversitesi ve Maltepe Üniversitesi’ne devam eden
952 öğrenci ile yürütülmüştür. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından
geliştirilen “Cep Telefonu Kullanımını Belirleme Anketi” kullanılmıştır.
Araştırmada, üniversite öğrencilerinin cep telefonuna sahiplik oranları, cep
telefonu kullanım alışkanlıkları ve amaçlarına yönelik birçok sonuç elde
edilmiş olup, bunlardan bazıları şöyledir: a) Üniversite öğrencilerinin %99,9’u
cep telefonuna sahiptir; b) Üniversite öğrencileri, günlük olarak 1-3 saat
arası yoğun olarak cep telefonlarını kullanmakta olup, 5 saatten fazla
kullananların oranı %12,5’tir; c) Üniversite öğrencilerinin ortalamaya yakın
bir kısmı 1-3 yılda bir cep telefonunu yenilemektedir; d) Üniversite
öğrencilerinin cep telefonlarını mesaj alma/gönderme amacıyla yoğun olarak (%75,2)
kullandığı bulunmuştur. Araştırmada, üniversite öğrencilerinin cep telefonlarını
ne amaçla kullandığı vurgulanmakta olup araştırma sonunda, üniversite
öğrencilerinin cep telefonu kullanım alışkanlıklarına yönelik birtakım tartışma
ve önerilere yer verilmiştir.
Anahtar Sözcükler: Cep telefonu, üniversite öğrencileri, cep telefonu kullanımı
Tam Metin:
http://j-humansciences.com/ojs/index.php/IJHS/article/viewFile/2523/1046
Cite:
- Arslan, A. & Tutgun Ünal, A. (2013). Eğitim Fakültesi
Öğrencilerinin Cep Telefonu Kullanım Alışkanlıkları ve Amaçlarının
İncelenmesi [Examination of Cell Phone Usage Habits and Purposes of
Education Faculty Students], International
Journal of Human Sciences, ISSN: 1303-5134, 10 (1), 182-201.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder